Exxet

 
Haha, första gången man inte var så taggad till hoppning. Men det gick bra, Exxet var jätteduktig och egentligen var det väl inga problem, men den här glädjen att hoppa fanns inte riktigt hos mig. Blev iaf väldigt nöjd med ett av sprången då han hoppade bra och då blev man faktikst glad. Vi hoppade linjer och avslutade med en bana, allt gick bra, inga större missar utan allt rullade på. Ibland vågade jag inte riktigt lita på alla hans beslut men han lyssnade på mig och var faktiskt riktigt bra. Han var taggad när vi väl hoppade och bjöd bra, och framför allt så var han väldigt kontrollerbar, vilket kändes bra. Han är ju riktigt rolig att hoppa då han är väldigt hinderklok och fixar det mesta själv, så det är nyttigt för mig att komma på en häst som jag får tänka till lite mer med och inte bara hjälpa hela tiden, vilket jag har fått gjort mycket den senaste tiden. 
Det värsta nu är väl att Griva ska åka, och vet inte om det är det som drar ner mig lite. Det är hos henne jag har fastnat och när man har en speciell häst så blir det bara så mycket svårare. Jag hoppas att jag kanske kan ha kontakt med hennes nya hem och få följa hennes utveckling på annat håll och att kanske någon av de nya hästarna kan få mig på lite bättre humör som kan ta Grivas plats. Det var ganska skönt att få komma bort från stallet och tänka på annat igår. Då var det iaf hur kul som helst att hoppa och jag kände mig nöjd. :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0