En Gala och en liten Donald

Alltid lika kul att komma till stallet då man har flera hästar att rida. Först ut var Gala, hon var duktig idag, hon börjar bli lugn och vågar mer och mer men fortfarande beroende av Prince. Dock hade hon tappat en sko, igen! Ja, hästen verkar inte vilja ha skor, hon släpps ut i hagen med två skor och kommer in med en, lite knepigt att hon lyckas få av sig en nästan varje dag, men det blir framsteg i ridningen vilket är bra. 
 
 
Sedan var det ett kärt återseende då jag skulle rida Donald, vilket var hur länge som helst sedan sist. Världens sötaste ponny plutt. Fick ha honom då han varit lite busig, men han var fin. Visst kände jag att han var lite på tårna men så fort jag kom åt honom så segade han ihop. Nyttigt för han att få jobba lite mer, Han var väldigt fin i skritten och traven, galoppen blev han inte lika avslappnad då han tjurade ihop, men vi tog oss igenom den också, när han rullat på lite och kommit igång så kunde jag jobba han där också. Sedan har vi den här vänstersidan som jag har så svårt med, och på Donald blir jag väldigt stark i vänster, vilket gör att han också blir lika stark tillbaka, men så fort jag mjuknar så mjuknar han med. Väldigt känslig där och nyttigt för mig, jag har ofta väldigt svårt med vänstervarvet och om hästen också har det svårt där så blir det inte alltid så bra. Men jag är nöjd, väldigt fin ponny, som bara är bäst. Kul att få sitta på honom igen, särskilt nu när jag inte har någon storhäst! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0