Markarbete på Homer :D

Bild från vår första klubbis, så fin!!! 
Idag var det markarbete på Homer. Han var hur cool som helst, jättelugn och avslappnad till en början. Jag kunde ställa och böja utan att han ens kämpade emot. Vi jobbade sedan över bommar och la volter, det gick helt okej, ibland tappar jag vänsterbogen och när jag väl får med mig bogen så går det hur bra som helst. Vi jobbade sedan i galopp över bommarna och det gick bra. Bäst i högervarv, då jag kunde få honom kort och kvick i benen, vilket var mycket svårare i vänster, där blev han lång och orkar inte alls korta upp sig utan bryter istället av. Men han var duktig, så mycket lugnare ute än vad han är inne. Så hoppas jag får ha han på hoppningen nästa vecka. 
 
Imorgonn blir det spännande, då ska jag hoppa Bonny. Har inte ridit henne på jättelänge nu, hoppas hon blivit bättre. Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0