Dressyrpass

Gamla bilder!
Idag blev det ett dressyrpass på Romeo, en d-ponny som är egentligen ganska käsnlig men så otroligt snäll. Han hoppar inte så mycket längre pga av att han har haft många skador, men när han väl hoppar så är han duktig, så lite synd att han inte håller för det!
Men han hade tydligen varit lite tjafsig med handen nu på senare tid så då tog vi med han idag. Han var faktisktganska fin, när jag tog tyglarna så fick jag honom i en rund och fin form vilket vi jobbade vidare med. Riktigt rolig ponny att rida, vi travade fram och det gick bra, lite svår i vänster men annars så. Galoppen har Romeo svårast med, han har liksom ett tempo och det är ganska fort, han orkar inte riktigt komma tillbaka, vilket jag förstår. Så det var bara att jobba med att hålla takten och jämn galopp och det gick bra, ibland ville han försöka springa ifrån mig, men då tog jag tillbaka honom och det gick ju bra. Sedan jobbade vi trav igen och vilken skillnad, han blev stadig och superfin, så vi jobbade med lite längning, och ponnyn är ju hur snygg som helst, ganska kul att sitta på en sån ponny faktiskt. Vi galopperade lite mer också sedan travade vi av. Tycker det gick riktigt bra, fin ponny verkligen. Jag har faktiskt inte ridit Romeo så mycket men riktigt bra, det är han! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0