Ridpass, markarbete x2

Kom till stallet vid ett då Matilda skulle rida Kupido, sedan var det min tur att rida lektion tio i fyra på Fleur. Haha, hon var snäll. Det gick väl sådär, hon var pigg och seg och väldigt stark. Men jag kom åt henne efter ett tag och kunde jobba lite mer med henne, hon är en som gärna springer ifrån arbetet och är väldigt bestämd av sig. Vill hon inte göra något så gör hon inte det, som tex när man ska svänga så vrider hon ofta huvudet och bara fortsätter springer. Hon lyssnade idag och var inte alls svårstyrd, istället gick hon ifrån och försökte smyg öka tempot hela tiden. När jag fick tillbaka henne så blev hon fin, men sedan när man istället börja komma åt henne så blir hon seg och bryter av. Kan henne inte alls så bra eftersom jag inte rider henne ofta, men nyttigt med lite andra typer av hästar, inte alltid man rider ridskolans fjording, pansar-Fleur som hon kallas. Vi hade lite bommar och hinder vilket Fleur tycker är kul så det gick bra! :)
 
Sedan mitt riktigs pass på Homer. Han gick innan så när jag hoppade upp var han spänd och lite trött. Kändes liksom som han var överallt. Hade inte någon superbra koll på honom alls, han var fin i traven haha, där kunde jag vara med och bestämma lite. I skritten var han spänd och liksom inte så samarbetsvillig och i galoppen ville han iväg. Haha, känns ju inte så bra, men vi travade lite bommar som uppvärmning och det gick skapligt, ju längre vi gjorde det desto bättre blev det. Sedan hade vi små hinder och hoppade lite bana. Homer såg alla andra hoppa och fattade precis, nu får man springa. Han bestämde nästan allt, jag styrde. Haha, han var liksom så pigg och när jag satt och skulle ta tillbaka så var det som att det kom ännu mer energi så jag hade det lite svårt. Han blev lång i galoppen och rann ifrån mig precis hela tiden. Jag satt och hoppades på att jag skulle få någorlunda kontroll vilket jag fick mer och mer. Mot slutet då han började bli trött så gick det bättre, haha. Han är lite små galen Homer, han älskar att springa och vill springa hela tiden, han hatar att stå still. Men det finns ju mer att göra än att springa, Homer måste lära sig det, och då kommer han bli super, även fast han är bra redan! :D
 
Jag och Homer idag! :)
Mera bilder kommer imorgon både på Fleur och Homer, så håll utkik! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0