Ridpass, markarbete + skrittning

Åkte till stallet och skulle kolla när Matilda red för att sedan skritta Columbus. 
Men då hade jag tur, jättemånga var borta och Ida (ridläraren) frågade om jag ville rida Andy då hn tyckte han behövde gå. Så jag fick vara med på lektionen. Andy var pigg, väldigt väldigt pigg, men han var rätt fin. Vi hade lite bommar också vilket han tyckte var roligt. Han kändes bra i både skritten och traven, men mycket halvhalter. Galoppen blev han väldigt springig och jag blev väldigt trött, haha. Men han är fin och ja, det var lilla Andy det. 
 
Efter det passet så var det Columbus jag skulle rida, han var seg men när jag skänklade på en gång så kom han igång riktigt bra. Han är lite stel, särskilt i höger om jag minns rätt. Måste försöka jobba lite med det, få han mjuk i båda sidorna och sedan hoppas på att han snart är tillbaka i verksamheten. Men han känns bättre för varje gång nu, så det är bra. Ska skritta han en vecka till tror jag, sedan börja trava lite om det går som det ska! :)
Blev ingen bild på Columbus, istället blev det en liten film! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0