Fuxstoet idag

 
Hon är för rolig hästen, hon vill vara med på precis allt. När man borstar så står hon och tittar och väntar på en liten klapp på mulen, så söt. Hon har blivit piggare i ridningen, idag kunde jag rida helt utan piska, vilket framsteg. Nu vill hon arbeta, inte bara gå runt och ta det lugnt, när syrran travade med Sky så vill hon hänga på, så hon kanske inte riktigt har haft orken. Nu är hon fin, ibland tappar hon framåtbjudningen, men tar nu skänkeln som framåtdrivande, ibland får man hjälpa till med lite smackningar. Hon är fortfarande lite tjafsig i munnen, vet inte riktigt varför, ibland kan hon vara hur fin som helsta och sedan, när man tappar minsta lilla kan hon slänga iväg med huvudet eller typ bli jättetung fram och dra ur mig i sadeln, men det brukar gå bra. Hon är speciell och framför allt är hon ju ett fuxsto, lite temprament finns ju hos henne. Sedan måste vi jobba med vänstervarvet, i traven funkar det helt okej men i galoppen känns det som att hon tippar in i kurvan, som att hon ligger i kurvorna. Det går framåt, ska rida henne veckan ut, sedan är det dags för bete, så ska ta vara på tiden då jag har min lilla häst, min lilla Greta Gris! ;)
Haha, näe, ska inte vara dum, hon är fin Griva! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0