Griva idag

Idag så testade jag att longera henne lite innan jag hoppade upp, gick sådär. Hon var spänd och reagerade på allt, men lyssnade rätt så bra. Så när jag tog trav på henne så flyger hon iväg och travar sedan, alltså det är svårt att förklara, men hon skrittar i ganska högt tempo innan hon tar trav och kastar sedan med huvudet och gör något lite språng sedan travar hon ganska snällt segt framåt. Gjorde lite övergångar och det blev bättre men det är liksom just innan hon får trav som hon blir lite okontrollerbar. När allt gick bättre så tänkte jag att det var dags att hoppa upp, snällt stod hon idag, men jag hinner bara skritta ett kvarts varv i manegen tills hon typ bockar och avlsutar med att stegra, det kom från ingenstans liksom. Skrittade lite och jag kände att hon kunde flyga iväg för minsta lilla, så jag hoppade av och ledde henne och longerade henne igen. Hon är så snäll att hantera från marken alltså om jag exempelvis leder henne, då slappnar hon av och bryr sig inte om något speciellt, när jag longerar blir hon lite mer tveksam, och när jag sitter på då har hon fokus på allt runt omkring. 
Ska se hur det blir imorgon, om någon ridlärare ska titta/sitta upp på henne och känna eller titta då jag rider, om hon kanske visar upp problemen. Det är liksom bara jag som ridit henne och syrran lite grann, och hon var ju lite så här i början när jag red henne första gången, men det blev bättre ju fler gånger jag red henne, hon kände igen sig och blev tryggare. 
Jag vet att hon kan, och med lite tid så är det hästen som jag tycker är superkul att rida. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0