Äntligen

Nu har jag klarat en vecka på jobbet, så nu är det dags för en veckas ledighet vilket betyder hästar halva veckan! 
Imorgon åker jag och syrran iväg och hälsar på Näset dit vi ska på måndag för att vara med på en hoppkurs. Imorgon ska vi träffa några gamla lägerkompisar som är där denna vecka, ska bli kul då vi även känner några andra som är där, så vi tänkte kolla på tävlingen som är avslutning och kanske att vi hinner med lite mer, träffa hästarna och kanske få reda på vilken häst man kommer sitta på själv. Kommer nog bli kul, vilket vi alltid har där, lite annat än hemma på ridskolan, allt är helt annorlunda. 
Så nu får jag se hur länge jag orkar vara vaken, känner mig väldigt trött redan, inte konstigt då man kliver upp 6.00 på dagarna nu, men nu får jag lite sovmorgon! Ha de bra!!
 
Dessa två hästar hade jag under de två lägerna som jag var där;
Första året hade jag Pinnen, en D-ponny med hjärtat på rätt ställe, hur snäll som helst och ställde upp i alla lägen, lite seg men hoppning älskade han.
Andra året red jag Killigrews Sensation, en underbar häst, henne kan jag inte riktigt beskriva med ord, men kär i hästen, underbar på alla sätt och vis, hittade knapparna fort och det blev verkligen vi, tråkigt nog är hon såld till en tjej i Finland, men jag hann rida henne lite till, en igångskittning och en hoppkurs innan jul, sedan fick jag inte träffa henne mer då hon flyttade därefter. 
Och nästa vecka sitter jag på en helt ny häst, ska bli spännande, men det blir nog svårt att toppa Cissi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0