Ridpass, markarbete

 
 
Red Homer idag och vilken häst. Tror att jag kanske har hittat hästen jag vill rida och tävla lite på nu! Han är så otroligt snäll, men känslig och pigg och lite ponnyaktig. Han var hur fin som helst, avslappnad i princip hela lektionen. Han kunde även idag komma upp lite i formen och gick även att böja och ställa bättre idag. Det var verkligen så att han kunde koncentrera på mig och mina hjälper, han kunde liksom släppa allt annat. Sedan blev han rädd och hoppade till en gång då det var några som satt sig lite för hastigt. Vi jobbade mycket bommar och la volter och så och det gick kanon. Jag kunde verkligen rida honom idag, det var så kul. Mer och mer knappar faller på plats, och nu vet jag hur jag ska rida honom. Skulle verkligen vilja testa hoppa han, känner på mig att det vore jättekul. Nu hoppas jag att jag får rida han på onsdag, hihi! :'))) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0