Ridpass, dressyr

Red Linnie idag, vi fick välja mellan några hästar igår och då valde jag henne. Jag tycker hon är rolig, speciellt i hoppningen. Hon älskar verkligen att hoppa och det går rätt fort. Hon är rätt gammal nu och går oftast lite lättare lektioner då hon är en klippa, så snäll och alla älskar henne. Iaf, hon var seg i början så och ville inte riktigt bjuda på frammåt så jag tog ett långspö från kanten och vilken skillnad. Hon är ju lite gammal och stel så idag fick hon jobba ordentligt. Skrittade ganska länge då hon skulle ha bra frammåt bjudning och jobba i en lägre form och börja jobba lite med ryggen och det blev bättre och bättre. När vi sedan travade så gick det också ganska bra. Hon var låg och fin men lite seg emellanåt. Sedan gjorde vi lite övergångar och dom satt riktigt bra faktiskt. Hon lyssnade på mig och hon höll kvar sin form. Sedan galopperade vi, där var hon lite svårare men när jag fick igenom henne där så blev hon lite sur då jag hade långspöt så la bort det och då blev det bättre men pigg blev hon. Haha, hon är fin hästen, en fin fux på arton år, lilla Linnie. Riktigt nöjd med passet, det blev liksom sån skillnad från början till slut. Och då är det riktigt roligt att rida! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0