första för iår....

Kan väl börja och berätta idag vad jag har gjort, vart och tävla eftersom det var klubbtävling på lilla Kupdio, jag vaknade strax innan halv 9 och gjorde mig iordning och åkte till stallet, jobbade dem 2 första klasserna, 30 och 50cm och sen fick jag ta det lite lugnt kolla på tävlingen med kusin vitaminen min som var där och knäppte kort. Linn hoppade honom före mig i klassen före och jag tog han därefter, börja skritta lite och så, hade ganska god tid på mig för att det inte höjt elr gått till min klass, utan började hoppa fram när det hade höjt på banan. Framhoppningen gick bra, bara ett hopp som blev knas annars gick det jätte bra men gick inte lika bra på banan.
Först blev han rädd när dom gick på lektaren sen börja vi hoppa 1:an och vi rev ,2:an kom vi väldigt nära på ,3:an å 4:an, kändes han bara riktigt taggad, han hade ju som sagt varit inne en gång i tidigare klassen, så han brassa på så mycket han kunde och han har tydligen börjat med att dra tyglarna ur händerna på en. Det kände man ju också, tokhäst och sen fortsatte vi på 5:an där han hoppade av bra och så, sen efter det höll han på med galoppombyten i svängen och ville inte följa med, jag bröt av helt och hållet, tog ny galopp och han kommer mot 6:an och han klämmer in ett extra galoppsprång och sedan kastar sig åt sidan, jag höll på fara in i hinderstödet men lyckades hålla mig kvar men därefter kände jag att jag inte kom upp, jag släppte allt och föll i backen, ont gjorde det inte direkt, belv besviken mest óch ramlade ju av dan innan nyår och hade lårkaka i över en vecka och otur som man har ramlade jag precis där, bara därför att det gjorde ont...
Det ända jag gör nu är att ta nya tag, blicka framåt!
 
 
 
          Lite nya checkningar:
  • Första tävlingen 2013
  • Första avramlingen 2013
  • Första gången jag ramlar av på tävling
  • Första gången jag ramlar av Kupdio

Kommentarer
Postat av: Friskey

första tävlingen är avklarad! nu kan det bara bli bättre :)

Svar: Jaa, det har du rätt i :)
None None

2013-01-26 @ 16:52:20
URL: http://friskey.weride.se
Postat av: Kattie

Snygga bilder med fina hopp, och bilden med tvärniten är riktigt snygg som bild (tagen mitt i stunden).
Jag tyckte hoppningen var bra, bra fart, snygga hopp, hästen sträcker sig fint det och det ser högt ut.
Själv blev jag påkörd av securitas på Birsta idag. Inga snygga foton där inte.

Svar: Tack, tack roligt att höra när någon tycker så, blev rätt besviken idag men det går över.Secutitas, hade dom inga körkort eller, man kan ju inte köra in i en bil på en parkering? :P
None None

2013-01-26 @ 23:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0