Kämpar på

Fortsätter att kämpa på med lilla Gala, lite framåt går det hela tiden. Vi fick hoppa in och rida lektion för att hon ska vänja sig och förhoppningsvis kunna klara sig mera själv. Prince är fortfarande tryggheten för henne men jag kan ibland lägga mig lite längra bakom utan att hon blir tokig, problemet är bara då någon kommer och rider emellan. Då blir inte Gala så glad. Men det gick bra, spänd och så, men hon blir ändå lite bättre. Vi får se, jag kanske har helt fel om hästen, men hon har blivit gladare i stallet och gillar när man kommer och bortar på henne, så det är bra. Problemet i stallet är då man ska ta av tränset, hon släpper liksom inte bettet så hon sitter som fast och kastar sig. Vi har provat med mat men det funkar inte, vet inte riktigt hur jag ska göra. Det ser inte så kul ut då hon blir rädd. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0