Stallet idag

 
Åkte dit vid halv tre och hade lektion klockan tre, gick ju bra förutom att hästarna stannade och åt typ hela tiden, men annars skötte sig ponnyerna. Sedan så red jag även Griva då det inte gick så bra på morgonen då hon skulle gå lektion. Blev lite för mycket för henne, så jag fick rida henne för att hon skulle få gå och få känna lite trygghet, är som sagt jag som suttit på henne och hon är speciell. Men hon måste ju fungera med olika ryttare för att kunna stå på en ridskola så jag hoppas på att det blir bättre. Hon känner sig fortfarande inte säker, och allt nytt är konstigt, hon är en flockhäst som inte alls vill vara ensam, plus att hon har lite humör. Griva var iallafall precis som vanligt när jag red, lite seg och tittig då det var hoppträning samtidigt ute i andra delen av ridbanan, men det gick ju bra. Lite gnäggningar och lite hopp, annars så rullade det på, travade över lite bommar också bara för att hon ska ha något att jobba med, så hon kopplar bort det runt omkring. 
 
Imorgon rider jag henne igen, med Julia som rider Mister, perfekt att ha en kompis som också har en häst som inte går lektioner än. Hoppas på att hon har lite mer bjudning och att hon sköter sig, min fina tjej! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0