Stallen

 
Åkte som sagt till Ligist först, skötte om han och så. Han fick en vilodag idag också tänkte vi testa rida han imorgon. Åker dit vid elva kanske för att hinna med oss, klockan tre så börjar min lektion på ridskolan så måste vara där i tid och efter lektionen så ska jag rida Griva. Så då tycker jag det är bäst att göra klart allt med Ligist innan. 
 
När vi var klara med Ligist bar det av mot ridskolan för att rida lektion. Fick ha Griva såklart, hennes första riktigt lektion och hon skötte sig super. Hon behöver flocken för att kunna slappna av, hon vill inte vara ensam så är det bara, så jag hoppas det går bra imorgon när det bara blir jag och Griva och Matilda och Sky. Hon var lite jobbig i början, ville bli lång och så, men tillslut så kom hon tillbaka och blev mycket finare, formen blev bättre och allt. Fick mycket bättre känsla och allt, allt föll på plats. Hon blev också lite piggare, inte lika seg som hon brukar vara, galoppen är jobbigast, då hon inte orkar korta sig riktigt. Behöver ganska mycket fart för att kunna hålla galoppen, vilket är lite svårt på lektion! Sedan så belv det bestämt att jag rider henne på torsdag och fredag själv och på måndag ska jag rida med på lektion då ridläraren tyckte det var bäst. Fortfarande bara jag som suttit på henne än och hon är ju inte alltid den säkraste, men förhoppningsvis går det bra. Så på måndag rider jag lekiton på henne, kul! :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Sv; Tack så mycket!! världens sötaste♥ ;)

2013-08-14 @ 23:19:08
URL: http://jakobsensusanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0