Så braa

Finaste! ♥ Fotona tagna i onsdags av Fanny, http://fannnystorsjo.blogg.se/
Som ni ser så är hon inte alltid så arbetsvillig,
ibland tycker hon det är bättre att studsa på stället eller bara flyga iväg!
 
Åkte till stallet och red Griva idag på eftermiddagen. Hon blir bara bättre och bättre, longerade henne innan jag hoppade upp som vanligt, gick hur bra som helst. Kan till och med hoppa upp själv nu, så allt går framåt. Nu är det bara att träna upp henne så hon orkar. Hon behöver liksom ganska mycket fart för att hålla både traven och galoppen nu, hon orkar inte samla sig. Brukar kunna korta henne efter galoppen då hon får mer bjudning, men annars är det bara att tänka framåt. Försöker rida henne låg i formen för att hon ska komma upp med ryggen och jobba, ibland blir det lite svårt då det händer mycket saker runt omkring och hon blir skvätten. Men det blir också bättre, nu bryr hon sig inte om någon öppnar och stänger dörrar osv, dock hastiga rörelser och ljud hon inte känner igen. Vi utvecklas tillsammans, vi lär oss varandra, hon testar ibland men jag kan korrigera det mesta nu. Jag lär mig hela tiden och samtidigt blir jag tuffare också, för nu vet jag vad hon gör vilket gör det lättare för mig. Hon är speciell, men otroligt snäll. Efter ridpassen så gillar hon att bara stå och mysa i famnen på en och samtidigt bli kliad i pannan, så söt tjej. Den här hästen, hon kommer bli väldigt speciell för mig, känner redan att jag fastar för henne, kommer bli jobbigt om hon skickas tillbaka, min finaste tjej. Nu håller jag tummarna att det går bra och att hon stannar på ridskolan så att vi kan fortsätta att utvecklas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0