Pigg häst

Bästa!
 
Ridpasset idag gick sådär, longerade henne som vanligt först och det gick bra, jättesnäll fast lite piggare. Sedan när jag hoppat upp kom det fler och fler ekipage i manegen och Griva blev lite spänd och sprang ifrån mig. I galoppen så fick jag nästan inte tillbaka henne en ända gång, hon blev lång och tappade galoppen flera gånger, i traven så fick hon lite för högt tempo och ville iväg, försökte så gott jag kunde men hon är envis, vill hon något så krävs det mycket för att sätta stop för det, men hon har blivit mycket snällare att hoppa upp på, står nästan helt stilla nu och ingen behöver hålla i hästen! Vi får se om det kanske bli lugnare imorgon då vi rider, tänkte kanske åka dit lite tidigare och rida. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0