Idag

 
 
Jobbat fram till fyra som vanligt, gick rätt bra. Sedan hem för att hämta upp syrran och sedan vidare mot stallet för att rida. Kan väl säga att det går lite upp och ner. Griva var jättesnäll att longera idag, lyssnade på mig och flög inte iväg en enda gång. Så nöjd med det, hoppade upp sedan och det gick inte lika bra. Kände på en gång att det inte stämde, hon blev liksom tjurig och så fort vi närma oss dörrarna mot stallet så stannar hon och liksom står och lyfter frambenen, känns liksom som att hon är på väg att stegra, men gör det. Lägger jag på skänkeln blir hon värre, så istället får jag liksom smacka och då brukar vi komma därifrån, men hon ska ju inte vara så. Gick bättre i traven då hon inte riktigt hinner stanna utan då smackar jag på och går på framåt, och galoppen ännu bättre. Hon brukar liksom släppa allt i galoppen och vara jättefin, men inte idag. Fortfarande spänd och så, men vi jobbar vidare. Har ju henne hela veckan och kanske en till vi får se, och det ska gå framåt, vi har liksom våra dagar då allt rullar på bra, och vissa då det inte alls stämmer, men hon är fin. Hon är ju tuff när jag går på backen brevid henne, också älskar hon lägga huvudet i famnen och jag kliar henne på mulen. Hon är så fin och jag vill att det ska fungera, hon är så bra, och känns som att vi verkligen blivit vänner, väldigt bra vänner på backen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0