hett.....

Såg en film kan man säga som spelades in när jag gick i 4B och vi (min klass) gjorde en ABBA föreställning för familj och släkt, vi var mycket arrangerade i musik hela klassen  och vår lärare hjälpte oss och va även hon aktiv, faktiskt den bästa läraren jag någonsin haft och förmodligen kommer att ha, hon var helt awesome!
Sedan så dammsög jag några rum här hemma och sen åkte jag och syrran upp till stallet så fort hon slutat, lite regn? Hur mycket som helst, tur man inte åkte moppe! Iallafall så när vi kom dit så dugga det bara lite, värst va på motorvägen, såg fan ingenting. Iallafall red Sky och han kändes fin, tror han tyckte det var lite jobbigt men höll på jag med av värmen, så himla varmt så man tappar orken, så slut. Fick rida samtigt som en grupp eftersom det börja regna när de var ute så det fick vara med om en lektion dock inte vara med men det kommer det också snart. efter vi ridit dem stod vi och prata och kolla på hoppträning och sen gjorde jag iordning Kupido som jag inte ridit sen han gick på bete, börja med att rida i skogen, han är så fjantig för så småsaker så det inte är sant men gick bättre men sedan när man travar vilket blev galopp för oss, så börja han hoppa och hålla på, men han gör ju inget och det är ju bra, när de andra skritta så travar han typ, så ligger det till för honom, mötte en islandshäst som var livsfarligt enligt Kupido, så jävla feg alltså först vägra han gå utan bara flyttade åt sidan och islandshästen stod tom still och så förstår inte hästen lixom, iallafall så kom han ju förbi och höll på kan jag säga så rädd var han men det är inte första gången, haha! Genom detta har vi alla förstårr att han är en jävel på skänkelvikning jävlar vad hästen flyttar sig i skogen, han är ju ör rolig min lilla stjärna!
 
Red sedan i paddocken och han var lite halv spänd men han var fin emellanåt lixom, men som sagt nya tag nästa gång jag rider honom, blir kanske Sky på lektionen då vi får se lixom...
Jag & Sky
Jag & Kupido

Kommentarer
Postat av: susanne

Sv; Tack så mycket! Kan inte annat än att säga detsamma :D

Svar: tack :)
None None

2013-08-08 @ 20:49:54
URL: http://jakobsensusanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0