Fina hästar!

Gamla bilder!
Fanny fotade lite idag, så kanske att det blir lite bilder framöver! :) http://fannnystorsjo.blogg.se/
 
Känner mig duktig idag, jobbade först för att sedan vara på stallet hela kvällen, två hästar ridna och det gick faktiskt bra. Red Griva först och det gick ju bra, för det kom till och med in en lektion då det spöregna ute. Gick ju bra iaf, lite tveksam i början, och ibland så liksom kastade hon upp huvudet och sprang mer uppåt än framåt. Men hur fin i handen blev hon inte efter det då, så stadig och fin, åh helt underbart. Galoppen gick bra, lyckades hålla mig på volten i båda varven, och jag känner att det börjar ta sig nu. Vi jobbar tillsammans och jag lär mig att rida henne, jag känner liksom på en gång att hon är på väg att liksom stanna till och hoppa, och kan tänka framåt och det händer inget, så det går framåt. Sedan klockan åtta var det dags för min ridlektion, och kul var det. Fick Homer vilket var väldigt länge sedan. Fin var han, lugn och avslappnad, fin i handen och fin takt. Inte springig som han brukar utan väldigt lugn och sansad. Försökte ställa igenom honom lite, vilket han tycker är lite jobbigt, men bra gick det och är riktigt nöjd. Lite skillnad från Griva vilket var bra, två helt olika hästar. Sedan så var min sits mycket bättre idag också, jag blir ofta lite framåtlutad, axlarna faller fram och ja, Homer är expert på att dra fram mig, men idag lyckades jag sitta tillbaka och inte falla fram så det var ju bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0