En jobbig häst!

 
 
Idag var ridlektionen inne, då det var så mycket knort och andra kusar ute, så vi gick in. Gick ju bra, Griva gnäggade knappt efter de andra, framsteg, dock var hon jobbig att rida. Ofta brukar jag komma undan lite då jag har Griva då hon blir tjurig då hon inte riktigt orkar och måste jobba, men idag så fick hon kämpa på. Eva är lite hårdare, så vi körde på och jag kände att Griva inte blev så glad. Jag fick också kämpa för den delen, men stundvis blir hon fin och ibland så blir man lite irriterad på henne, när hon ska kasta med huvudet och stå och studsa med mera. Tur att jag inte är någon som bråkar, hon får göra sitt och sedan rider jag vidare. Brukar fungera bra! Vi fick oss ett ordentligt pass, kul att få hoppa in. Fast de andra är inte så sugen på att testa henne, de fattar inte att jag står ut med henne. Kul att de tycker jag är duktig som rider henne, de vill iaf inte sitta upp på henne! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0