Ridpass, markarbete.....

Det gick inte så bra idag, Kupido ville inte alls vara med i gruppen innan, hade tydligen varit helknäpp, sparkat bakut och bara stått och studsat, kanske är det vårkänslan har ingen aning men jag som var inställd på att få rida en snäll och lugn häst men det kunde jag ju glömma, jag red honom efter att han gått en lektion, vilket han kanske borde vart lugn men eftersom att han för det mesta stod på mitten eftersom han var som han var, så hade han mycket energi. Kände redan från början att han var välidgt på och frammåt, han var spänd men det släppte efter ett tag och han blev fin traven gick bra och första galoppen i vänstervarvet var lugnt och fint, avslappnat och nästa galopp så sparkar han bakut och tänker tjura ihop men eftersom att en ramlade av i samma veva så stannade jag han pch efter vi stått still ett tag så skulle vi fortsätta och han blev lite dampig, han hoppade till i galoppen vid ett par tillfällen och även i traven därefteråt, blev mycket trav sen då han vart som han var och mycket fin häst ändå.
tokhästen min, älskar dig mer än vad du kan förstå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0