Hoppning på Kexxet

Hoppade Exxet idag, en trött ponny. Hans tredje lektion och han hade ingen ork till att arbeta och sedan när vi började hoppa blev han stark och försökte springa ifrån mig. Gick alltså inte så bra, men vi körde på. Vi travhoppade först ett kryss som sedan blev ett räcke och jag kan inte travhoppa, är jättedålig på det, men det blev lättare när Exxet bjöd mot hindre och kom i galopp. Sedan en liten studs, gick sådär. Kom typ hela tiden nära, sedan några galoppbommar till en oxer som gick bättre. Han hade mer bjudning och jag har lättare att hoppa i galoppen så det gick bättre. Men som sagt, en trött ponny då det var hans tredje lektion idag :/ Inte så kul att rida då, men ibland blir det så, imorgon tror jag det blir ett dressyrpass på Exxet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0