Hårdträning med Andy

 
Nu har träning med lille Andy börjat, testade lite hur han fungerar och allt idag, mycket grunder, vilket gick sådär. Han är pigg och springer bara iväg, slänger med huvudet och ja, allting går jättefort. Han var också spänd idag, dels för att han var själv och kan tänka mig att han hade mycket energi då han har vilat sedan torsdag. Värmde upp i skritt och trav sedan började vi kämpade på, skrittade och gjorde mycket halter och när jag lättade på handen så ville jag att han skulle stå kvar vilket tog ett tag innan han fattade, efter ett tag kunde jag lätta och han stod kvar och då genom skänkeln fick han gå frammåt. När jag sedan började trava så blev han mer eftergiven och mycket lugnare, gjorde lite övergångar där också, vilket var lite svårare men så mycket bättre än uppvärmningen. Sedan galopperade jag på volten, gick helt okej. Det gick fort till en början sedan så försökte jag stämma av så gott jag kunde vilket gick bra. Men galoppen måste vi jobba med, kommer bli tufft men kul. Lillandy! :'))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0