Först Andy, sedan Donald

Först på tur var Andy idag, han var rätt lugn även fast det var mycket hästar inne samtidigt, så han börjar bli bättre, bryr sig inte alls lika mycket i de andra hästar. Han blev finare ju längre jag red, men hann inte rida så jättelänge då jag skulle rida lektion efter. Men han blir bättre, lugnare blir han men han är fortfarande pigg, men han lyssnar bättre och bättre på halvhalter och ja, det går frammåt. 
 
Sedan var det markarbete på Donald, han hade varit lite busig idag, men han är så snäll då jag sätter mig på. Haha, lite trött och ingen ide att busa när någon större sätter sig upp på honom. Men han var fin, han hade lite tryck i sig och man får mer att rida då, istället för att han ska gå emot då man går på med skänkeln, idag hade man lite mer i handen och han gick med på att arbeta. Alla hästar var lite tokiga idag men Donald skötte sig, vi hade en studs som gick riktigt bra, sedan upphöjda bommar på böjt spår och det gick också bra, så han var duktig idag. :) Nästa vecka är det hoppning, så får se vem jag får då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0