Exxet och min sits

 
Exxet var inte riktigt återhämtad efter gårdagen, hur seg som helst. Ville inte alls gå frammåt och det gick inte så bra, hade ingen ork att tjura på med han heller, men men. Det kan inte alltid gå bra och han brukar gå fram efter ett tag men idag fanns det verkligen ingen bjudning i han alls. Han blev nog riktigt glad när han fick gå ut i hagen och vila upp sig inför resterande lektioner under dagen. Hoppas han var lite piggare då, men vi jobbade med sitsen idag och det är en bra träning för mig då jag näst intill jämt lutar mig lite frammåt och ah. Inte så bra kanske, sedan så hatar jag att rida i dressyrsadel, jag kan helt enkelt inte det, haha. Det måste jag lära mig, jag vet ju att jag kan räta upp mig och rida ordentligt, men det är ju alltid lättare att komma undan med små saker. Men jag vet om det, så jag känner att bara jag bestämmer mig så kan jag sitta tillbaka utan att falla fram. Det roliga är att jag rider helt annorlunda när jag rider någon annanstans. Haha, det skulle vara kul att se, jag liskom skärper till mig då. Men imorgon så är jag ju ledig som alltid och syrran och jag ska åka iväg och kolla på hoppträning, det blir nog kul! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0