En lugn ponny idag

 
En otroligt lugn ponny idag, måste jag säga. Idag kunde vi jobba lite mer, försökte böja igenom honom för att få han avslappnad och ge efter lite och jobba på och det gick faktiskt riktigt bra. I traven blev han riktigt fin ett tag och han tog mina halvhalter så han sprang inte iväg utan var kvar så att jag nästan kunde driva på skänkeln. Galoppen var också mycket bättre idag också, inte alls pigg och springig, utan rätt lugn och han låg kvar i samma tempo fast jag  lättade på tygeln så nu tar han inte alla chanser att springa iväg. Idag var han bra, precis såhär som man vill ha honom, pigg men inte för pigg utan liksom sådär lagomt. Han är fin och riktigt smart, han vet hur kommer undan och när man kommer åt honom så blir han så bra. Kul att rida när det går bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0