En fin ponny!

 
Idag fick jag rida Sarah, ett bra tag sedan jag red henne sist. Jättesfin ponny verkligen och idag gick det riktigt bra. Det är som att det börjar vända nu, har gått så dåligt ett tag men idag vände allt. Hon var väldigt stum i båda sidorna och jag fick lite och jobba med. Passet gick ut på att få hästen avslappnad och balanserad och det gick bra. Började bara med att rida framåt och hitta en bra takt, ganska fri form. Då hon från början inte ville att man skulle ta så mycket i henne, men det gjorde vi lite senare. Efter att vi travat fram kunde jag korta upp henne lite och få henne i en mer rund form och mer balanserad. Jobbade mycket volter och övergångar och böjde ganska ordenligt för att lossa i sidorna och det gick ju sådär till en början då hon gärna gick emot och inte riktigt ville. Hon är väldigt fin att rida, men lite vinglig eller vad man ska säga. I övergångarna så tappade hon lite skritten då hon gärna tog chansen att slippa jobba. Men det blev bättre och bättre. När vi sedan jobbade med galoppen så blev hon lite springig, lång och så. Så fick verkligen sätta mig tillbaka och driva för att det skulle bli bra. Riktigt bra träning för mig faktiskt då jag kan slarva lite med sitsen. Så efter det blev galoppen super, rund och fin och balanserad, precis som vi var ute efter. Gick bra i båda varven och riktigt nöjd. Det ända är att jag tappar vänster bogen i högervarv lite då och då. Gör det på typ alla hästar, måste verkligen få till det. Böjde igenom och stretchade henne när vi travade av. Fin ponny! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0