dubbelt!!

Det var ju oklart ifall jag skulle rida något idag och fick svaret att jag skulle rida, men dock inte bara Columbus utan också Mistrz, båda skrittar och travar och är under igångsättning. Började med Mistrz och gjorde i ordning han. Mistrz är född 03 och han är en rätt sur häst, mycket sur i boxen men det blir lite bättre i hovslagarspiltan men inte är han glad eller.
Aja han är lite knäpp och jag och Madicken började leda han nått varv i ridhuset och sen "provade" jag hoppa jag upp på honom och det gick väl inte så bra, gick bara nått steg sen stod han och bocka och höll på, så slängde mig av och gick lite till med han "provade" igen och vi gick lite längre men till slut så börjar han typ kicka först en gång sen bockar han igen och han slutar ju inte, så det var bara att hoppa av igen och jag försökte en tredje och sista gång och han gjorde inte nått alls, utan det gick bättre, stackarn blev livrädd när ett papper flög ner från sargen. :(
Sen var det dax för nästa häst, Columbus och han kändes riktigt bra idag, mycket bättre än sist och fin det var han, skillnaden mellan Mistrz och Columbus är nog att det är raka motsatsen, 
Columbus född 02, varit polishäst förut, orädd för allt bortsett från transporten......

Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt fina hjärta. Att han ska vara så bråkig..

Svar: han saknar dig så, tråkigt att han blivit nästan "omöjlig" :/
None None

2013-04-09 @ 12:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0