Dressyrpass på Kupido

Idag red jag Kupido, han var rätt galen igår men idag var han snäll. Fast han var inte alls sig lik, han gick mer uppåt än frammåt och vänstervarvet gick inte alls till en början. Sedan började de att släppa. Men som sagt så har han varit lite knepig några dagar och idag gick han ju faktiskt att arbeta någorlunda. Han var spänd i börjn men slappnade av mer och mer, så det lbev hela tiden bättre, men han var inte så bra som han var förr, då jag red han jämt. Nu reagerade han på minsta lilla ljud, det brukar han inte göra, så han har förändras. Haha, men han är skojjig, hoppas bara att han kommer tillbaka till sitt gamla jag så han går att rida ordentligt på.
 
Imorgon rider jag ut på Andy tror jag, han fick vila ifrån mig idag, men tror han skulle gå en lektion. Så vi får se om det bara blir en skritttur imorgon eller om jag kanske skrittar ut och sedan rider lite inne, vi får se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0