Ridpassen, dressyr och mera dressyr

Efter skolan åkte jag direkt till stallet, dom två nya skulle ridas och jag och Matilda bestämde oss för att testa den vi inte hade ridit, så jag börjat med Iris. Vad ska jag säga, kändes som hon hade lite energi till början men sedan blev hon lat, kände nästan på en gång att jag tyckte bättre om Nobel. Aja, red henne lite lätt och försökte få igång henne, sedan ville jag byta. Tur man har snäll syster ibland, vi bytte iaf och Nobel, han var ju inte mycket piggare han heller men jag har hittat lite mer knappar på han och han är roligare på något vis, tror faktiskt han kan bli bra även fast alla säger att han inte har fin kropp osv. Men jag tror han kan bli fin då han får muskla på sig lite mer och han kommer nog bli lite mer en hopphäst! :)
 
Aja, sedan for jag hem åt middag och sedan tillbaka till stallet för möte och sedan mitt vanliga ridpass. Red Frasse först och han var ju fin. Han blir bara lite pigg i galoppen och dundrar på men annars är han riktigt trevlig, man måste bara se till att ha koll på bogarna då han lätt trycker ut en bog och så. Sedan eftersom på hästskötarexamen ska man byta hästar så gjorde vi naturligtvis det. Då blev det Respit och det är inte det roligaste. Hon är svår och därav tycker många inte om henne, aja Respan kan sina knep och det gäller verkligen att driva henne frammåt och samtidigt hålla kvar henne så hon inte blir stark och blir lång. Menmen, imorgon rider jag med skolan, så då tror jag att jag rider Rick och Mister för vi ska ju byta hästar då också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0