Ingen ridning för mig..

Nepp det blev ridfri dag idag, tyvärr.. Alfons hade tydligen tappat en sko för några dagar sedan och ingen hade slagit på en ny, men typ en halvtimma innan jag skulle rida så kom hovslagaren och slog på en ny. Så då vart jag så klart glad att en tappsko inte skulle få förstöra min ridlektion. Men när jag satt upp, skrittat fram och börjat trava så kände jag att han inte kändes så fräsch. Jag upplyste Sara om det och hon bad mig rida runt i rask trav. Efter några varv så sa hon att det är något som syns lite då och då, så hon sa åt mig att ta in han igen så att han skulle få vila ett par dagar. Hon trodde att han var öm efter att varit utan sko, och än är inte KM borta ur planen. Ridskolan ska kolla Alfons på fredag och lördag, om han är bra igen så rider jag och är han inte så hoppar jag över. Behöver inte ena fundera över det. Men synd vare för jag hade sett fram emot att få rida den stora svarta.

Jag ska få rida med HIL imorn klockan 14 istället för idag. Ska bli ruskigt kul! Som ni hört så får jag inte rida på specialidrotten utan jag får ledigt då när alla som har fotboll, tennis och hockey har deras träning... För jävligt låter de, eller hur? Diskriminering till ridsporten säger jag bara!! Blir så arg bara av att tänka på det :@@




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0