Ridpass, drssyr

Idag blev det lilla Andy som jag fick rida. En ny c-ponny valack på 5 år, helt grön. Vi fick välja och eftersom ingen ville ha den lilla ponnyn så erbjöd jag mig, han var väldigt liten men hade spring i benen och han försökte fast han tyckte det var lite jobbigt. Vi red inte så hårt då de inte hade gått så mycket, så vi kände mest på dem och fick liksom känna hur vi tyckte dem var. Ponnyn är frammåt, och lite känslig för skänlarna, i traven fick man göra halvhalter typ hela tiden för att han skulle hålla en god balans i traven, men annars var han fin. Han kunde ju inte så mycket så red mycket fyrkant och red på stora volter då han inte riktigt vet hur han böjer och så än. Men han blev fin när jag kom på hur jag skulle rida och när min sits blev helt korrekt så blev han en mycket fin ponny. Han typ drog med mig frammåt så jag blev lite frammåtlutad, men när min axlar kom tillbaka så blev det bra. Aja, vi testade också att galoppera på dem, och det var full fart. Han orkar inte hålla någon balans utan rann bara iväg, galopperade inte länge heller men han kämpar och fort gick det. Kändes som man låg ner i kurverna och så studdsade man, typ som att rida en b-ponny som bara springer. Aja, andra galoppen blev bättre, men än orkar han inte. Måste tränas men han kan bli fin ridskoleponny, det kan han. Men för det så måste han tränas! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Superfin header hörru! :)

Svar: tack :)
None None

2012-10-04 @ 23:12:01
URL: http://ponylove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0