Ridpass, dressyr/markarbete

Red lille Andy idag eller lillen som jag kallar han. Tycker Andy är jättefult. Aja, vi red inne i a-manegen och han var pigg men han kunde slappna av mer och mer fast han ibland spänner till och flyger fram i världens fart tappar balans och ser inte så trevlig ut. Men då han slappnar av och han har fokus på mig och tar min halvhalter så blir han fin. Gör inte så mycket speciella övningar då han inte kan mycket och orkar inte heller för den delen. Men eftersom alla andra lektioner hade markarbete idag så fick vi gå över lite bommar, det gick bra. Han var så duktig, bäst gick det på volten då han börjar fatta mer och mer hur man jobbar på en volt. Han har svårt att ställ och böja, han fattar inte riktigt vad man vill men det kommer. Galoppen var också mycket bättre, han rann inte iväg lika mycket men det är åndå inte bra. Ingen balans eller något han springer i världens fart. Men det blir bättre, så imorgon rider jag Andy igen, sedan vilar han på onsdag och på torsdag rider vi dem nya med ridgym så då lär jag rida han igen och då ska vi hoppa! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0