Ridpass, markarbete

 
Idag hade jag tur och fick en lektion av en kompis. Då blev jag glad, fick kanske inte den bästa hästen men ändå. Fick iaf Elf och jag har faktiskt inte ridit lektion på han förut, bara varit ute och busat i skogen så det var något nytt. Han var seg och väldigt tillbaka, han plockar gärna in ett till kort galoppsrång än att hoppa av lite större. Så ibörjan när vi hoppade så visste inte riktigt jag hur jag skulle rida, men på slutet blev det ändring. Han hoppade av bra och gick på bra frammåt fast han tyckte det var jobbigt, men tror ändå han tyckte det var kul att få testa lite annat, då han går för det mesta bara med barn. Nu fick han lära sig och testa att hoppa av lite och galoppera på fram. Han var iaf riktigt svettig efter passet, så han fick jobba på, lill Elfen. Haha, gillar han inte alls, kan faktiskt inte fatta att Matilda älskade att rida den ponnyn när hon var mindre, han är inte alls kul! ;)

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hästen såg iallafall väldigt söt ut :)

Svar: :))
None None

2012-11-21 @ 13:51:15
Postat av: Tuuli Elmgren

Söt häst (: Allt bra?

Svar: Tack, Jo allt bra! :)
None None

2012-11-21 @ 16:29:48
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0