Ridpass, dressyr

 
Red min fina grå idag, så kul att få rida han ibland, särskilt när det går bra. 
Började med att han stod emot från början, spände sig för skänkeln streta mot handen och så, men efter ett tag börja han ta min kontakt och gå mer fram, i traven började jag tappa honom igen. Så jag bröt av till skritt och kom fram i ny trav och allt gick då mycket bättre. Han blev bättre och bättre, och till slut så bra att man blir så glad och får den fina känslan. Eftersom han inte jobbar så ofta med ryggen, försökte jag rida han låg i formen vilket han tycker är svårt, när man väl få kontakten vill han inte släppa den utan han vill gå i en högre form med kontakt, men jag la han lägre och lägre och det gick riktigt bra. Han var duktig, kändes kul. Han blev en liten dressyrponny faktiskt. Lillkillen, han kan, men han är svår. Är iaf jättenöjd och hoppas verkligen att jag får Donald nästa vecka också, för det är det bästa som finns, att få rida sin fina prins! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken fin bild! :)

Svar: tack! :)
None None

2012-11-22 @ 23:10:13
URL: http://emeliehellberg.webblogg.se
Postat av: Hanna

Superfin polle!! :)

Svar: Tack :))
None None

2012-11-23 @ 17:54:38
URL: http://jagodas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0