Dressyr KM....

vaknade stax innan 8 och klev upp drygt 20 över, klädde på mig och åkte till stallet, mockade åt Kupido, kollade lite på första klassen för våra ridskoleponnysar (LC.1) och lite senare hämtade jag in Kupido borstade av honom sedan var det dax att knoppa honom, han kan verkligen inte stå still men knopparna blev väl inte de snyggaste jag gjort men, borstade honom nogrannare  efter jag var klar med knopparna.
Sedan gick det ett bra tag innan jag sadla honom, börja rida fram när 3:dje i LB:1 hade ridit och han kändes typ som vanligt, jobbade mycket med att få honom lugn och avslappnad. När jag rider i collectingring så blev han lite spänd och skulle kolla på allt men efter ett tag blev han lugn och gick ganska fort tills jag kom in på banan eller vad man säger, fick vänta ett tag på domaren tills jag fick signal.
travade runt och visade Kupido domaren då han var rädd för dom sist, han har ju tävlat dressyr en gång tidigare vilket inte är hans bästa sida men, jag fick signal red och han var spänd nästan hela tiden men tänkte inte så mycket mer på det, hade fullt koll på att försöka sitta ner.
I galoppen fick han ju nå litet utbrott sådär, blev lite halft galen men jag fortsatte och kämpade på,
blev dock ingen placeringen......

Kommentarer
Postat av: Alice

Jättefina knoppar!! Var gärna med på min Veckans blogg! Då blir jag jättegld:)
Kram

Svar: Tack tack :)
None None

2012-11-18 @ 16:23:01
URL: http://ryttaralice.blogg.se/
Postat av: Alva


Din blogg är verkligen bäst på alla sätt!
Dina bilder är superfina, dina inlägg är så bra skrivna!
Go girl! Du är grym!!

Skulle verkligen värma om du ville kika in på min blogg och kanske lämna en kommentar?:) men du behöver absolut inte, bara om du vill och har lust!:)

Fortsätt så!<3
Kram en av dina bloggläsare!

Svar: Naaw, det verkligen värmer när någon skriver sånn här fin kommentar, man vill verkligen blogga då. :)
Plus det är klart jag tar och kikar in på din blogg :)
None None

2012-11-18 @ 17:22:02
URL: http://alvacronehag.blogg.se
Postat av: Kattie

åh va kul med dressyrtävling, den hade jag velat se, tant Kattie måste vara hemma och tapetsera bläää
Hopas det gick bra

Svar: Jadu, bra för att vara första gången :)
Du måste tagga till hoppningen imorgon! :)
None None

2012-11-18 @ 17:32:19
Postat av: Wilma

Kul med tävling! :)

Svar: Ja verkligen, synd bara att det blev ett pet i hoppningen, dressyren var ingen överraskning direkt :)
None None

2012-11-18 @ 19:42:57
URL: http://ziro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0