Ridpass, hoppning

Hade hoppnong idag och förvänad blev jag när jag fick Donald, trodde jag skulle få Sarah men jag hade turen och slapp. Fick rida buskillen som var galen i stallet precis som förr, cirkushästen. Iaf så värmde vi upp självständigt och Donald kändes lite lat, var liksom inte riktigt framme för skänkeln, men han slappnade av rätt bra och han gick att jobba rätt bra. Efter att vi ridit fram fick vi rida på över bommar på en åttvolt, då kändes han faktiskt mycket bra och blev lite piggare. Efter det skulle vi hoppa en liten bana på typ 50-60cm med omhoppningssvängar, Donald är expert på sånt, särskilt då det är lågt så det gick rätt bra, det enda var att han var lite seg och kom lite nära några gånger men andra rundan blev det mycket bättre då jag även hade ett bättre grundtempo. Efterdet så fick vi hoppa en valig bana på typ 70cm, gick väl okej, som sagt så kändes han lite seg och ville inte alltid gå fram riktigt, men han hoppade som vanligt. Sedan travade vi av och så. Är väl ganska nöjd med han, det hade kunnat gått bättre men det är bara att kämpa på vidare.
Imorgon blir det ingen ridning med ridgym då jag har NP i Matte D, så då missar jag en rolig hopplektion ute i skogen på Donald, men våran ridlärare sa att vi skulle göra det nästa vecka istället, kommer bli skojj! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0