Ridpass, dressyr

Fick rida lilla Sarah idag, hon var verkligen jättefin men inte lika bra som Donald. Hon är rena drömmen att sitta på, inte alls så komplicerad om man inte håller på och grejja en massa med henne, utan att man rider henne mjukt och ta det bara lugnt och försiktigt. SÅ fin ponny. Iaf var hon super på uppvärmningen, kanske lite seg men stadig och fin och jag kände mig nöjd lika så min ridlärare. Sedan så skulle vi flytta skänkelvikning och det gick sådär, känner ju henne inte allt för bra och visste inte riktigt hur hon skulle reagera på hjälperna så första gången kanske inte gick så bra men sedan så kom jag på henne och då blev allt så mycket lättare. Nöjd med ridpasset är jag verkligen, för man kan få den här känslan mycket lättare på henne tycker jag, Donald är lite mer spänd och går mer uppåt än att bli rund och låg och så. Så på det viset tycker jag hon är mycket lättare, sedan är Sarah lite speciell också. Men de mindre rutinerade ryttarna så blir hon rätt spänd och osäker så hon är inte den lättaste. Men en fin ponny det är det verkligen om man ska rida dressyr! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0