Ridpass, dressyr och teori!

Hade sån tur att jag fick Tillys lektion idag då min grupp hade teori. Så blev först ett dressyrpass på Fleur och sedan longering men sitsträning på Spotlight och Fleur.
Så kom till stallet och såg att jag skulle ha Donald och blev glad, sedan kom Maria och frågade om jag kunde ta Fleur istället, då hon har varit lite omöjlig med barnen den sista tiden och Donald skulle gå tre så då blev det Fleur. Fleur är då en fjording och en väldigt stark en som kallas pansarfleur. Finns typ inget stopp för den hästen. Det gick faktikst bra att rida, men så otroligt stark och så, men hon blev mjukare och mycket bättre. Skritten och traven gick väldigt bra, men galoppen gick inte alls. Men hon fick ju jobba på vilket hon inte brukar göra utan hon brukar bara springa. Men både jag och Maria var nöjd vilket var bra! :)
Och efter det så var det min egna lektion som stod på tur, och då skulle vi longera samtidigt som någon satt på hästen och hade sitsträning. Så jag och två till tjejer fick börja med Spotlight. En d-ponny som är hur bra som helst att rida, både för nybörjare och rutinerade, det ända med han är att han är skumpig och lite sur i stallet men annars en superponny. Sedan fick vi byta till Fleur och ja inga problem, gick super det där!
Romeo, den brune och Spotlight, den prickiga!
Fleur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0