Ridpass, dressyr

image description
Dagens ridpass var sådär. Vi red utan ridlärare idag och skulle rida på ridplanen och jag hade Kupido. En jättefin häst med mycket nerver. SÅ det tog ett tag innan jag kom upp på han och han ville inte alls stå still. Hästarna har ju inte varit ute så mycket heller så det blev lite nytt samtidigt som det blåste en massa. Jag kände att han var lite halvt galen då haan också hade vilat två dagar så jag och Susanna gick in till manegen och red där istället. Vilket var ett bra val, han var lite spänd och så till en början men kändes sedan bättre och började slappna av. Så det gick väl skapligt. Han blir riktigt trevlig när han slappnar av och så och en rolig häst att rida. Blev mycket arbete för att få han avslappnad och så vilket gav resultat så jag hoppas jag får han nästa gång också då jag hittat lite knappar på han idag, har bara ridit han en gång förut i cirka 20min så jag visste inte riktigt hur och vad han skulle reagera på, men jag är nöjd med en fin häst! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Han är så jävla fin den hästen!, fin blogg förresten:)

2012-05-04 @ 11:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0