Svar på frågestunden!

hur många besökare har ni?
cirka 20-50 stycken om dagen
Snyggaste/ skönaste utrustningen ni har?
Ojj, svår fråga! Det mesta jag har är skönt och snyggt. Men om jag måste välja så är det helt klart mina whitaker ridbyxor, mina ridstövlar, min back on track hjälm och en täckväst från HÖÖKS, helt otroligt skönt och snyggt! BIG like!
Bästa/sämsta med ridskola?
Det bästa är nog att anläggningen ligger på ett så fint ställe. Nära vatten, lagom avstånd från stan och att hästarna har en ENORM hage! Men också att sammanhållningen är grym och hästarna är otroligt fina och duktiga! Det mindre bra är väl att... Kommar helt ärligt inte på något just nu. Ska tänka på det och berätta lite i ett inlägg senare!
Ska någon av er köpa egen häst( ganska kortsikt)? eller över huvud taget.
Nej, kortsiktigt sett så ska jag nog inte köpa häst. Inte som det ser ut nu iaf. Men inom 2 år vill jag ha en egen häst.
hur långt vill ni nå?
Jag vill nå så långt som möjligt inom hoppning
vart vill ni komma?
Så långt som möjligt. Men först är målet att ha en egen häst.
Hur många dagar i veckan rider ni?
2, men till hösten blir det 3 då jag ska rida med skolan.
För och nackdelar med ridskolan ni går på?
Se tidigare svar.
Har ni syskon?
Japp, en underbar storasyster som betyder ALLT för mig! Älskar dig bigsis<3
Har ni några husdjur? (gärna bilder om ni har)
Nej, ja har ingenting. Men vill väldigt gärna ha en hund, häst vet ni att jag vill ha.
Vilken årstid är bäst?
Klurig fråga. Jag gillar alla årstider, dom har sina fördelar och nackdelar allihopa! Men vintern och sommarn gillar jag allra mest.
1. Vilken häst rider du nu?
Mondis Alfons heter han. En stor hästsom är född 2004. Nedan :Alfons och jag kvällen innan tävlingen på Näset
2. Rider några av dina kompisar i skolan?
Japp, 2 stycken tjejer som gick i min klass i 9:an red. En tävlar hoppning med sina ponnysar och en tävlar trav och monté.
3. Vilka sporter går du i?
Slalom och ridning
4. Hur ofta tränar du?
Alldeles för sällan, nej men det är olika i olika omgångar. Ibland tränar jag flera gånger i veckan och ibland ingenting. Måste skärpa mig..!!
Hur gammal är ni?
15 och 16 i oktober
Hur länge har ni ridit?
Inprincip hela mitt liv, men jag börja rida ordentligt på ridskola när jag var 6 år. Men innan det red jag hos en som heter Diana på hennes små ponnys och på mammas häst som hon hade på den tiden. Men på ridskola har jag ridit 9 år. 10 år till hösten! (JUBILEUM!!)
Vill ni ha en egen häst? (för ni rider väl alla tre på ridskola?)
Ja väldigt gärna! Japp, jag rider på Kramfors Ridklubb (KFRK)
Har ni någon gång tappat lusten att fortsätta rida?
Ja faktiskt, det var en period när allt gick piss. Vad jag än gjorde blev det bara pannkaka och då var det nära att jag sa till min mamma att säga upp min plats på ridskolan. Men som tur var bet jag ihop och fortsatte, vilket har lönat sig! ´Never give up your dreams!´
Vart rider ni helst? (manege,paddock,skogen eller äng?)
Beror på, jag vill ju träna och bli bättre och då är manege och paddock bäst. Men jag verkligen älskar att rida i skogen och på ängar! De är ju gör mysigt!
Vilken skola går/börjar ni på?
I år gick jag ur Gudmundråskolan och till hösten börjar jag på Ådalsskolan
Vad hatar ni mest?
Den var lätt. Det är absolut falska människor! 
1. Vad gillar ni för godis?
surisar ;)
2. vad är de bästa djuret, förutom hästar?
hund helt klart! Älskar dom<3
3. vilken klass går ni i?
Jag ska börja första året på guymnasiet
4. träffas ni ofta?
Jag, Madicken och Matilda? Nej alldeles för sällan :( Måste vi verkligen ändra på, saknar dom otroligt mycket!
5. är någon av er kär?
njae, inte direkt ;)
6. är alla singel?
tyvärr så är jag ju de..
7. vad ska ni göra i sommar?
CHILLA!!
8. ska någon av er köpa häst?
Inte just nu
9. hur är ni som person?
försöker alltid vara positiv, har lätt att skaffa nya vänner, älskar att prata (speciellt när man ska vara tyst), snäll, pratar oftast innan jag tänker och ibland kan det bli något taskigt.. MÅSTE sluta med det!!
10. gillar ni att sola och bada på sommaren, och varför?
Jag ÄLSKAR att sola, bada är fett nice också! Men vem gör inte det liksom? Nej, men det är väl för att man är "instängd" i skolan hela vintern och på sommarn får man vara ute i solen och bada. Helt ärligt så vet jag bara inte, de är bara så otroligt skööönt! 
1. Hur länge har ni ridit?
9 år, 10-års jubileum till hösten
2. Hur långa är ni?
1.70
3. Vad tycker ni om travare?
Dom är lika fina som alla andra hästar. Har ingenting emot dom alls, finns riktigt fina travare!
Hur bra känner ni tre varandra?
Hur menar du med "bra"? Vi var med varandra en hel vecka på ridläger och har träffats på några tävlingar. men under veckan på Näset tycker jag att vi lärde känna varandra riktigt bra! Men jag vill lära känna både Madicken och Matilda mera!
Hur ser drömhästen ut?
Jadu.. Den ska va 1.65-1.70 hög. Svart helt utan tecken eller en brun med bläs och utan andra tecken. Men jag har fortfarande bara en häst som ligger mig närmast hjärtat. Hästen som ska ta över den platsen måste vara fucking amazing... Älskar dig för alltid hjärtat!<3
Varför började ni blogga?
Innan den här bloggen hade jag en egen blogg men den tog ja bort, den startade jag för att det verkade kul men ja va sämst på att uppdatera så jag tog bort den. Men när Madicken fråga om jag ville blogga med dom så tyckte jag att det skulle bli kul.
Hur gamla är ni?
15, 16 år i oktober
1. Ska du på något ridläger i sommar?
tyvärr inte
2. Hur gammal var du när du red för första gången?
2 år gammal på mammas häst hon hade förut
3. Vad gillar du mest att göra när du rider: Hoppa, dressyr, Uteritter eller nått annat?
Hoppning och uteritter!
 
 /SofiaE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0