Madickens svar på frågestunden!

Nu kommer svaren från frågestunden, så hoppas ni blir nöjda med alla svaren.
Frågorna är med fet stil och svaren vanligt! :)
 
hur många besökare har ni ?
Det beror lite på, cirka 20-50 stycken om dagen
Snyggaste/ skönaste utrustningen ni har?
Ojj, lite svårt att säga. Jag gillar min utrustning, och tycker det är bra utrustning, inte för dyr heller. Jag anser att man inte behöver ha märkesgrejjer. Men gillar min racesafe väst, som jag haft nått år nu! :)
Bästa/sämsta med ridskola? 
Bästa är väl alla roliga vänner och alla superbra ridskolehästar. Sedan har vi en superfin anläggning som har nästan allt, så det är toppen. Det som är sämre är väl att hästarna går otroligt mycket och att det är mycket tjafs på ridskolan, vilket är lite tråkigt.
Ska någon av er köpa egen häst( ganska kortsikt)?eller över huvud taget.
Jag vill köpa häst, och det kommer jag att köpa då jag har råd och så. Jag har inte den turen att få en häst, men jag är väldigt glad över att jag får rida så när jag köper egen häst, då kommer jag köpa den helt själv!
hur långt vill ni nå ? vart vill ni komma ?
Alltså svårt att säga, men vill naturligtvis bara ta det lilla steget och komma ut och tävla lokal, vilket kanske inte alltid är möjligt för alla på våran ridskola, men jag vill ut och tävla i hoppning och vill väl komma så långt som möjligt. Sedan får man ju se hur allt går! :)
Hur många dagar i veckan rider ni?
Jag rider onsdagar och torsdagar, sedan tävling ibland på helgen. Ibland kan det också hända att man får turen och rida någon annan häst eller så också!
För och nackdelar med ridskolan ni går på?
Fördelar, vi har typ allt och så och superbra hästar. Nackdelar är väl allt tjafs där och så.
Har ni syskon?
Ja, jag har en lillasyster och en storebror. Pontus och Matilda heter dom och Matilda finns ju här på bloggen hon med!
Har ni några husdjur? (gärna bilder om ni har)
Ja, jag har en hund och en katt. Meicie heter hunden och Mallis heter katten! :))
Vilken årstid är bäst?
Våren. då jag fyller år!
Vilket är ditt favorit-ämne?
Jadu, nu svarar jag bra. Ämnen där man får MVG, det är ju de som är roligt att få!
Vilken är din favorit-dricka? 
Trocadero
Godaste mat?
Lite olika
Vilken storhäst gillar du mest?
Exxet, fast han är ju ponny nu. Men gillar Kupido, Linnie, Gregory och Tibor mest! :)
Hur gammal är ni?
Ja, jag är 18år
Hur länge har ni ridit?
Jag har ridit i 10år nu
Vill ni ha en egen häst? (för ni rider väl alla tre på ridskola?)
Klart jag vill ha de
Har ni någon gång tappat lusten att fortsätta rida?
Näe
Vart rider ni helst? (manege,paddock,skogen eller äng?)
Det beror lite på, tycker det är jättekul att rida i skogen och busa, sedan är det ju kul att hoppa och rida dressyr med, så det beror på vad man är på för humör just då! :)
Vilken skola går/börjar ni på?
Jag fortsätter mitt sista år på Timrå Gymnasium, Nv3
Vad hatar ni mest?
Äckliga kryp och människor som inte vågar stå för de dom gör.
Vad gillar ni för godis?
Jag älskar bubblis
vad är de bästa djuret, förutom hästar?
Hundar och katter
vilken klass går ni i?
sista året på gymnasiet, tredje ring
träffas ni ofta?
Både ja och nej, matilda träffar jag nästan varje dag men sofia träffar jag inte alls så ofta vilket är väldigt tråkigt, hon är verkligen en jättebra vän och jag hoppas att vi kommer träffas snart!
är någon av er kär?
nej, inte jag iaf
är alla singel?
Jag är det
vad ska ni göra i sommar?
Lite olika, ska åka på ridläger, åka på betet och vara med kompisar och sedan ska jag även åka till göteborg och till helgum. Sedan ska jag jobba också!
ska någon av er köpa häst?
I framtiden!
hur är ni som person?
Lite svårt att skriva om sig själv men jag är en glad och snäll tjej som gillar att springa och busa, hatar att sitta still.
gillar ni att sola och bada på sommaren, och varför?
Näe, solen är inte min bästa vän, jag hatar solen för jag bränner mig jättelätt. Och bada är väl heller ingen höjdare för mig, då jag badade jämt som liten då pappa jobbar på simhallen, men annars så gillar jag sommaren! :)
vilken var din favorit häst innan donald kom? :)
Det var Conan de.
Hur länge har ni ridit?
tio år nu
Hur långa är ni?
cirka 1,65cm, (lite kortare)
Vad tycker ni om travare?
Är väl inget fel på dem, man får ju själv bestämma vad man vill ha för häst och ja, alla tycker ju olika så.
Ska du gå kvar i träningsgruppen på onsdagar?
Nej, det ska jag inte. Jag börjar i en storhästträningsgrupp istället då den passar mig bättre. Lärde mig inte så mycket i den gamla då alla inte var på samma nivå!
Vilken är din favorit av storhästarna?
Exxet, fast han är ju ponny nu, men gillar lite olika storhästar, dock ingen jag riktigt fastnat för ännu.
Hur ser drömhästen ut?
Vet inte riktigt, men ett smäckert hoppsto! :)
Varför började ni blogga?
Bra fråga, blev bara så.
Hur gamla är ni?
arton år är jag
Hur länge har du ridit?
ridit på ridskola i tio år nu
Hur många rosetter har du från tävlingar?
Cirka 26st
Om du fick en häst hur skulle du vilja att den var då?
Jag skulle vilja att den var precis som Donald, lite speciell och älska att busa! :D
 

Det tror jag var alla! :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0