Sofias svar till frågestunden

Agnes

Hej knutarna! mina frågor är
1. vad är era hästar för ras?
2. vad gör ni hoppning eller dressyr?
3. vilken klubb tävlar ni för? haha
4. vart har ni åkt längst till för att tävla?

Hej Agnes!
1. Zidane är inte min häst utan Kramfors Ridklubb äger han. Han är en Holländsk ridponny (KWPN) ca. 150 cm i mankhöjd.
2. Jag tävlar hoppning utanför klubben, men även dressyr på klubbtävling.
3. Kramfors Ridklubb (KFRK)
4. Till Näset, ca 12-13 mil från Kramfors



Linn

                       är det en som heter sofia som också driver den här bloggen??

Japp, jag heter Sofia Eriksson och kommer från Kramfors. Jag träffade Matilda och Madicken på ridlägret i somras.



Linda

Går ni i några fler sporter än ridning?
Hur länge har ni ridit?
Om ni fick välja en häst som skulle stå på er ridskola, vilken?

1. Japp, åker slalom och spelar fotboll också!
2. 10 år har jag ridit på ridskola, men eftersom min mamma hade häst när jag föddes så kan man säga att jag har ridit hela mitt liv :)

3. Vem som helst? Det skulle nog vara Roffes häst Ninja. Den är så sjuukt fin den hästan ;)

 

 Jessica


varför började ni blogga?
har ni alltid gillat hästar? :)

1. Bra fråga, men de va nog för att jag ville testa nåt nytt. Jag drev en annan blogg innan den här som hette awesomestyle.blogg.se men den tog jag bort. Och sen frågade madicken om jag ville blogga med dom och jag tackade ja! ;)


Moa

*Vilken häst kan ni inte leva utan?
*Vad är din dröm inom ridningen?
*Om du skulle köpa en häst, vilken ras skulle det vara?
KRAM! :D

1. Zidane!<33

2. Få tävla i Globen! Det skulle va helt underbart ;)
3. Jag vill inte ha någon speciell ras, jag skulle titta efter om hästen hade kapacitet att bli riktigt bra i hoppning och den ska vara snäll i ALL hantering. ca 165cm i mankhöjd
kram!

 

 Emme

* Hur länge har ni drivit denna bloggen? :)
* Vad är det äckligaste ni ätit?
* Vad är det högsta ni har hoppat?
* Har ni egna hästar?
* Har ni gått på ridskola?
* Vilken färg på häst föredrar ni? :)

Hoppas det duger och att det räcker.
Skulle ni kunna meddela när svaren är uppe? :)
Kram<3

1. Vet faktiskt inte när Matilda och Madicken startade den men jag har väl bloggat här sen på slutet av somarn. tror jag iaf! ;)

2. De måste vara kåldolmar eller rotmos. USCH!

3. 1.20m
4. nepp :(
5. Mörkbrun tycker jag är finast :)



 

 Julia

 Vill du köpa Zidane?
Eller skulle du vilja köpa någon annan häst?

/Julia :)))


1. Det skulle jag väldigt gärna göra!


Lisa

Om ni inte hade haft den häst/ponny ni har nu, vilken hade ni haft då? (:


Det vet jag faktiskt inte, men om min ridlärare fått bestämma skulle det nog vara Alfons


Madicken


Vilken är den bästa ponnyn på din ridskola och om inte Zidane hade funnits vilken tror du att du hade haft då? :))

 

Den bästa ponnyn måste vara Jade, hon är inte så här jätte snäll men hon är GRYM på att hoppa. Tyvärr för liten för mig då hon bara är c-ponny. Ingen aning, kan inte tänka mig ridskolan utan Zidane =)

 

 Alice

skulle du vilja ha en d-ponny?

Nej, jag är ganska lång så jag både trivs bäst och rider bättre på storhäst än på ponny :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0