Ridpass, dressyr

Hade underbara ponnyn idag, han var bäst och helt underbar. Vet verkligen varför jag har den där ponnyn, för den känslan när allt går som det ska är det perfekt.
Började med att göra iordning han i stallet där han var trött, orkade inte med något och stod bara snäll och väntade. Så i ridhuset så tänkte jag att ett spö skulle vara bra och hittar naturligtvis bara långa och Donald är jättekänslig när piskan snuddar på han. Så i skritten så spraka han och gjorde allt möjligt och  slappnade inte av något alls, men pigg blev han. SÅ travade fram med spöt ett tag och la ifrån mig det sen. Ponnyn blev skitfin, han var precis så som jag ville ha han och det gick super. Gjorde lite framdelsvändningar som han inte riktigt fatta men gjorde det riktigt bra, också minskade jag traven och längde den och han var ju som en dröm. Känns verkligen som vi har hittat tillbaka där vi ska vara. En superfin ponny med en nöjd ryttare. På lördag då blir det tävlingen och hoppar 80cm på lillbusen för fösta gången på tävling, blir spännande att se.
Älskar dig, finaste K-Donald!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0