Madickens svar till frågestunden!

Nu svarar jag på alla frågor från frågestunden! :))
Så hoppas ni blir nöjda med svaren! ;)
Frågor i fet stil..

Alice
fråga till madicken pricken- vart skulle du helst vilja av dessa alternativ:
*köpa häst
*rida på ridskola
*rida ridskole häst och tävla en sån
* eller foder häst
?????
Svar: Köpa en häst. Skulle verkligen vilja ha en egen häst som jag kunde träna och tävla med! :)


Emelie
Hur ofta och vilka program/höjder brukar ni tävla i :)
Svar: Jag brukar tävla L:C 1 i dressyr och L:D i hoppningen vilket då är 70cm. Ska börja hoppa L:C (80cm) nu också! :)


Sofia
5 snabba Madicken!

*katt-hund? Hund
*rida-borsta hästen? Rida + borsta svansen! ;)
*storhäst-ponny? Ponny
*diarre-kräkas? Kräkas, egentligen inget av dom...
*bulle-kaka? Kaka :))

hur ser ditt liv ut som om 15 år? ;)
Svar: Det vet jag faktiskt inte, hoppas på att det är bra iaf. :)

diggar eran blogg ja! suuuper fin :D
Svar: Jaa vad ska man säga, super fin blogg vi har! (Y)


Lisa
Om ni inte hade haft den häst/ponny ni har nu, vilken hade ni haft då? (:
Svar: Jag skulle tro att jag hade haft kvar Conan då. :)

Snygg blogg!

Svar: Tack så mycket! :))


Emelie
Madicken:
* Vilka mål har du med Donald? Inom Dressyr & Hopp
Svar: Målet med Donald är faktiskt att ha kul och njuta av tiden som jag har kvar på ponny. Sedan så vill jag väl komma upp till L:C med han i hoppningen och dressyren har jag inte tänkt på så mycket faktiskt. Känner inte att det är vår grejj.
* Vad är det högsta du har hoppat?
Svar: Jag har hoppat 1meter
* Hur länge ska du rida ponny?
Svar: Just nu vet jag inte, men jag kommer gå kvar tills det finns en ledig plats i storhäst träningsgruppen.
* Om du skulle köpt häst skulle du köpt ponny eller häst då?
Svar: Jag skulle köpa en storhäst då.
* Vad är du sämre på inom ridningen, Och vad är du bättre på?
Svar: Bra fråga, men jag vet att jag har lite problem och ibland vrider om vänsterhanden och sedan på tävlingar blir jag vädigt spänd och det kanske inte är det bästa. Jag har faktiskt lite olika problem när jag rider sotrhäst och ponny. Men det som jag är bättre på är väl kanske att jag ger inte upp så lätt och att vara rätt lugn iaf när jag rider storhäst. 
* Beskriv drömhästen!
Svar: Ja min drömhäst, först och främst ska det vara ett sto som är smal och smäcker. Inte så jättestor, utan sådär lagomt stor och vara utbildad men kanske inte så mycket tävlad och så. Ska gå bra både i dressyr och hoppning och vara lite egen i temprament. Färgen spelar ingen roll. Sedan ska den vara pigg och inte seg.


Julia
Madicken:
*Om du fick gå om gymnasiet nu, skulle du fortfarande välja natur då? Haha :))
Svar: Jag vet faktiskt inte, men tror inte det. :)
*Vilken storhäst tycker du mest om att hoppa och vem gillar du mest att rida dressyr på?
Svar: Jag tycker om att hoppa Gregory av storhästarna och rida dressyr på Mikron och Rick :)
*Vad tycker du är det bästa och det sämsta med thf?
Svar: Det bästa är väl att vi har superfin anläggning och har det mesta, två ridhus och mycket mer. Det sämsta är väl allt skitsnack som går runt där.


Emme
* Hur länge har ni drivit denna bloggen? :)
Svar: Vi började med den i somras, alltså sommaren 2011. :)
* Vad är det äckligaste ni ätit?
Svar: Det måste nog vara surströmming.
* Vad är det högsta ni har hoppat?
Svar: 1meter
* Har ni egna hästar?
Svar: Nej, rider på ridskola
* Har ni gått på ridskola?
Svar: Går på ridskola nu!
* Vilken färg på häst föredrar ni? :)
Svar: Gillar typ de flesta färger, men fuxar och mörkbruna hästar.

Hoppas det duger och att det räcker.
Skulle ni kunna meddela när svaren är uppe? :)
Kram<3

Svar: Klart vi kan meddela när svaren kommer upp! :)


Moa
*Vilken häst kan ni inte leva utan?
Svar: Jadu, det är nog Donald. Han är verkligen bäst och vi har verkligen utvecklats tillsammans. Det finns även två b-ponnyer som betydde otroligt mycket för mig men dom finns inte kvar i stallet längre. En av dom avlivades och en såldes och står nu på en annan ridskola som jag har varit hälsa på. Petty och Nellie hette/heter dom.
*Vad är din dröm inom ridningen?
Svar: Alltså min dröm är väl att få en egen häst, sedan att bli en duktig ryttare och tjäna pengar skulle ju inte vara fel.
*Om du skulle köpa en häst, vilken ras skulle det vara?
Svar: Vet inte vad jag skulle vilja ha för ras faktiskt, det enda jag vet är att det skulle vara ett sto. 
KRAM! :D


Kattie
Vad är bäst
katt
hund
häst?
Svar: Häst såklart! :)


Jessica
varför började ni blogga?
Svar: Kommer inte riktigt ihåg.
har ni alltid gillat hästar? :)
Svar: Jag har alltid gjort det. Vet inte varför men har bara gjort det, det har liksom alltid varit mitt favoritdjur och när jag var liten så vill jag börja rida och sedan har intresset vuxit mer hos mig.


Alva
1.vilken storhäst ska du satsta på :D?
Svar: Det vet jag faktiskt inte. Får väl testa några när jag ska gå upp till storhäst.
2.vill du byta grupp ;)?
Svar: Både ja och nej, vill ju naturligtvis inte rida med alla jag rider med nu, men för att få rida Donald måste jag ju. Så hade jag inte haft Donald hade jag bytt om vi säger så.
3. älskar du tim :)?isf varför /inte
Svar: Näe det gör jag inte, ser han inte mer som en vän..


Michaela
-Hur länge har du bloggat?
Svar: Sen i somras.
-Hur kom det säg att du började blogga?
Svar: Det kommer jag inte ihåg.
-Vad gör du en lörda-kväll?
Svar: Är oftast hemma och ser på tv, eller vid datorn.


Linda
Går ni i några fler sporter än ridning?
Svar: Nej, jag går bara i ridning.
Hur länge har ni ridit?
Svar: Börjad epå ridskola när jag var 8år.
Om ni fick välja en häst som skulle stå på er ridskola, vilken?
Svar: Donald helt klart! :)


Linn
är det en som heter sofia som också driver den här bloggen??
Svar: Ja, det är det.


Agnes
Hej knutarna! mina frågor är
1. vad är era hästar för ras?
Svar: Har ingen aning om vad Donald är för ras.
2. vad gör ni hoppning eller dressyr?
Svar: Hopptävlar för det mesta, då dressyr inte riktigt är vår grej.
3. vilken klubb tävlar ni för? haha
Svar: Timrå Hästsportförening (THF)
4. vart har ni åkt längst till för att tävla?
Svar: Har inte åkt ut och tävlat med någon, men tävlar klubbtävlingar hemma på klubben och har tävlat på Näset en gång då det var ridläger ;)

Det tror jag var alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0