Ridpass, dressyr

 
Red lille Donald idag och det gick inte så bra. Redan då jag tog tygeln kände jag att det inte skulle bli så bra. Han gick emot handen redan från början, gick inte fram till skänkeln eller något. Lite synd, då han kan vara så underbar att rida. Försökte så gott jag kunde, ibland gick det någorlunda och ibland gick det inte alls. Skritten och traven var värst, galoppen gick skapligt. Vi skulle sedan jobba med öppna, men det gick ju inte alls, han var helt låst i vänstervarvet och så fort jag bara försökte ställa så gick han emot tygeln. Fick sedan sitta och jobba igenom vänstersidan och det blev bättre, så när vi travade av var han fin. Så det blev ju bättre, men men. Imorgon är det hoppning och det är det vi tycker är kul. Då får man busa och allt behöver inte vara så perfekt och Donald gillar att busa så det blir nog bra.! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0