Hemma

Kommer lite bilder i mellanåt så det inte ska bli för tråkigt, hihi :P
Då var man hemma efter en efterlängtande hoppkursen på näset, åkte dit vid halv 9 och kom dit till hästarna och första ridpasset började 10 med markarbete och hade ju Topsan, det är en av Maggans egna hästar som jag fick låna av henne på denna hoppkurs, tusen tack!
Jätte snäll häst som var riktigt rolig och rida, lite skillnad från Kupido som jag rider på Timrå jämt och ständigt nu förutom idrottshög där jag haft Bella, men hon har ju åkt så nu får man se vem man får när terminen börjar men det var faktiskt riktigt roligt, hade lite bommar utspridda på linjer och gjorde det till en liten bana. Kom faktiskt inte ihåg riktigt hur vi red men men spela roll.....
Efter markarbeten så var det bara att ta av hästarna och borsta av dom sen var det dax att bygga inför hoppningen, inte så mycket att bygga egentligen utan vi tog fram hinderstöd+skåller och la upp hindrena.
Sen gick vi över till Maggan och åt kycklingpasta, den var riktigt god åh mätt blev man och sen blev det lite snack där också, skulle ha ett hyllningstal till oss själva, måste bara säga att det är något jag inte är bra på, så ni förstår säkert hur det gick, tror nästan jag måste lära mig det?
Över till nästa ridpass/hoppass, började med att hoppa fram på några enkla hinder och gjorde sedan en bana vi hoppade på 12 hinder med 3 volter i sen hoppade vi samma bana igen dock utan volter.
Första rundan gick lite väl snabbt och tappa stigbygeln gjorde jag också och det hjälpte ju inte precis, andra rundan var bättre och nöjd är jag för att vara första gången jag red henne. 
Avslutade hoppkursen med att hoppa lite högre hinder, slog rekordet faktiskt avslutade på 1.20cm och det var dock innan jag flög av. Sen fick jag ju en sak på köpet, avramling på storhäst check!
Lite smått roligt att vi pratade om att hon hade långhals så man kunde ta emot sig om hon stanna,
glömde nog bort det och vad säger man, vi lär oss av våra misstag....
 Vill tacka speciellt Maggan för en otroligt rolig hoppkurs och inte fel med lite feedback heller! :)

Kommentarer
Postat av: Kattie

Hoppas allt gick bra det såg lite otäckt ut.
Men annars var det bra fart i hoppen. Duktiga ni som törs flyga över hindren så lätt.

Svar: Jarå allt gick bra! :)
None None

2012-12-30 @ 19:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0