Ridpass, dressyr

 
Red Kupido idag, och det gick lite blandat. Vi jobbade mycket övergångar och halvhalter vilket inte är Kupidos starka sida då han bara typ springer iväg. Men när man väl skrittar, travar eller galopperar så är han riktigt fin. Så just vid övergångarna så tappar han formen och oftast slängtravar lite innan han fått tillbaka balansen för att kunna jobba på och vara fin.. Han är riktigt trevlig att rida och han är rolig, lite motor men som ändå behövs drivas på. Så vi får se om jag kommer rida Kupido mer eller om jag kanske få byta runt lite, har inte riktigt fastnat för honom än, men jag tycker om han och skulle inte ha något emot att rida han ibland. 
Aja, tillbaka till lektionen igen, det gick både bra och dåligt och vissa övergångar blev faktikst bättre än andra och jag hittar mer och mer knappar, så det går frammåt. 
 
Imorgon blir det ridning på Rick, sedan ska vi även byta hästar under halva passet så vi får se vem mer jag får rida. Rick är iaf den jag ska börja rida, och jag ska verkligen försöka sitta i galoppen och försöka att få han att lyssna mer på mig än att bara springa på. Haha, jag är glad om jag lyckas sitta i galoppen nått steg. Aja, men ska snart sova då vi rider ungefär kvart över åtta imorgon bitti. Så godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0