Ridpass, dressyr!

Idag blev det ett litet speciellt ridpass då vi ska träna inför hästskötarexamen så bytte vi hästar under lektionen. SÅ jag hade först Tibor som kändes okej, han är lite svår att få en riktig kontakt. Han höjer sig gärna i formen och trippar mest uppåt, och man vill ha han ganska låg för att han ska jobba ordentligt och för det behöver man bjudningen på han, så ibland går det bra och ibland inte, men han blev rätt fin. Sedan efter halva lektionen så fick jag Kupido som jag aldrig har haft förut så det var kul. Han var verkligen jätterolig, pigg och glad och så snäll. Verkligen superfin häst, han kändes rätt lugn och ganska mjuk och fin, han kändes faktiskt lättare än Tibor. Väldigt samarbetsvillig och ja, en superfin häst. Skulle verkligen vilja rida han mera. Men så det var en rätt rolig lektion.
Sedan efter skolan så red jag också Linnie, och vi fick ju trava idag så det var kul. Hon kändes iaf bättre idag så förhoppningsvis när hon kommer igång blir hon bättre. Så det blir kul att ha en liten häst nu på lovet, då har man något att göra. Så hoppas bara hon känns bra nu då! :)

Kommentarer
Postat av: Lina Sandell

hej, allt bra? Kram :)

2012-04-05 @ 22:14:49
URL: http://linasandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0